こんにちは!

★遊びに来ていただいてありがとうございます♪★★アーミン・マーバヌーザデー選手の非公式応援ブログです!
アーミンさんは引退を発表されましたがしばらくはこのブログは保持します★
★コメント欄にメッセージいただけると嬉しいです!(承認制)★★当ブログからのお写真・動画の無断転載はご遠慮ください★



2012年9月16日日曜日

フリー後の談話から

Skating to music from the Dr. Who British science fiction TV series, Armin Mahbanoozadeh fell on a fully rotated opening quad toe, but recovered to land two triple Axels and five other triples, including a triple Lutz-triple toe combination (the toe was called under-rotated). He earned 149.11 points for the free skate and 218.06 overall.

"Room to improve, but I'm happy that I fought through things and stuck with it," Mahbanoozadeh said. "I was kind of disappointed [with the quad]; I think it was the first one I fell on all week. I hit one in the short; I'm happy with that, and we're going to go home and train it even more. We're going to be really consistent with it this year."Until recently, Mahbanoozadeh's run-throughs have been limited, due to a sprained right ankle, which is now fully recovered."I started jumping again about three weeks ago, but a lot of people told me I didn't have to do this competition," he said. "I stuck with it and I was happy with the performances I was able to put out. I want to give a shout out to the physical therapists at the [Colorado Springs] Olympic Training Center; without them, I wouldn't have been able to be here today."


イギリスのSFTVドラマDr.Whoからの曲で滑ったアーミンマーバヌーザデー選手は
冒頭の4回転トゥループ、回転は十分でしたが転倒してしまいました。
しかし、2度のトリプルアクセルと3Lz-3T(3T はアンダーローテッド判定)を含む
5種類のトリプルジャンプで取り戻しました。
フリースケート149.11、合計218.06点を獲得しました。

「改善の余地はあるけれど逃げずに戦い抜いたことに満足しています」
とマーバヌーザデー選手は語ります。
「まぁ、クアドでは意気消沈しました、、。
今週に入って初めての転倒だったと思います。
ショートでは1度成功してすごくよかったんだけど、、
コロラドに戻ってさらに練習を重ねたいと思います。」

最近までマーバヌーザデー選手の練習は右足首捻挫が原因で制限されてきましたが
現在は完治しています。

「ジャンプ練習が再開できたのは3週間前でした。
多くの人がこの試合には出ないほうがいいと言いました」と彼は言います。
「僕はこの試合から逃げたくなかった。だからできる限りの演技ができたことが本当に幸せです。
コロラドスプリングス・オリンピックトレーニングセンターの
理学療法士の先生たちには感謝の言葉をささげたいです。
彼らなしには僕は今日ここにはいられなかったでしょうから、、。」

元の記事はこちら→



お誕生日あたりで
少しツイートが途切れていたことがありました。
そのとき、きっと怪我でつらかったのでしょうね、、、。

本当に本当にこの試合に出られてよかった、、。
多くは語られませんが
そんなケガを乗り越えて表彰台に上った彼を
本当に誇らしく思います。




0 件のコメント:

コメントを投稿