こんにちは!

★遊びに来ていただいてありがとうございます♪★★アーミン・マーバヌーザデー選手の非公式応援ブログです!
アーミンさんは引退を発表されましたがしばらくはこのブログは保持します★
★コメント欄にメッセージいただけると嬉しいです!(承認制)★★当ブログからのお写真・動画の無断転載はご遠慮ください★



2012年9月14日金曜日

icenetworkの記事 9月13日

インターナショナルクラシックを前に
icenetworkにアーミンくんのインタビュー記事が載りました。

とても胸に迫る内容だったので
アーミン選手に関する部分だけ訳します。


Armin Mahbanoozadeh is on a mission, and it all starts in Salt Lake City this week.

 
アーミンマーバヌーザデー選手、使命を帯びて、、。
すべては今週のソルトレイクシティで始まる。

 

 After the 2012 U.S. Figure Skating Championships, the 21-year-old Virginia native was uncertain about his future. Although he finished a career-best fourth, he was passed over for the 2012 Four Continents Championships in favor of Ricky Dornbush, who had a more extensive international record. Lacking ISU ranking points, Mahbanoozadeh didn't gain a Grand Prix invite this fall.

 

2012年の全米選手権の後、
ヴァージニア出身の21歳の青年は彼の将来が見えなくなってしまいました。
彼は自己最高の4位で終えましたが、
国際試合で多くの結果を残していたリチャードドーンブッシュ選手が
四大陸選手権の代表に選ばれ、彼は外されてしまったのです。
そしてISU世界ランキングを伸ばすことができず、
マーバヌーザデー選手はこの秋のグランプリシリーズの出場権を獲得できませんでした。

 

 "I had a very difficult choice, whether I wanted to continue skating or not," he said. "It pretty much came down to, I've got this amazing opportunity to train in Colorado Springs, to live very close to the Olympic Training Center and make use of all of that. I'm privileged that, financially, skating is not putting that much pressure on my family.

 

「僕はスケートを続けたいのかそうでないのかという本当に難しい選択の前に立たされました」と彼は言いました。
「そしてようやく得た結論は、
僕はコロラドスプリングスでトレーニングできる素晴らしい機会を得ていて、
オリンピックトレーニングセンターのすぐ近くで生活をし、
そのすべてを利用することができている。
そして経済的にも恵まれていて、スケートが家族の大きな負担とはなっていない。ということでした」

 

 "I'm selfishly skating for just me this year, and I want to be the best, because I think I can be. I want to win nationals this year."

 

「今年は自分自身のためだけに思うが儘に滑りたい。
そしてより上を狙いたい。自分にはそれができると思うから。
今年は全米選手権で優勝したいと思っています。」

 

 To do that, Mahbanoozadeh must add a consistent quadruple jump to his arsenal, and he and coach Christy Krall made the quad toe loop a top priority this summer.

 

そのためには、マーバヌーザデー選手は
武器として確実な四回転ジャンプを加えなければなりません。
彼とコーチであるクリスティクラールは
四回転トゥループをこの夏の最重要課題としました。

 

 "We took a look at my technique and decided that it wasn't consistent enough," he said. "We went back to the timing and made some pretty big changes. After a couple of weeks, it really started clicking, and I'm glad that it's much more consistent.

 

「僕の跳び方を調べてみると安定性が不十分だと判断しました。」と彼は言いました。
「僕たちは跳ぶタイミングに立ち返り、かなり大きな変更をしました。
数週間たってそれがうまく成功し始めたんです。
ジャンプがはるかに安定したことは本当によかったです。」

 

 "It will be, of course, in both my short and long programs. I think two toes in the long by nationals is the goal."

 
「もちろんショートにもフリーにもクアドを入れますよ。
全米ではフリーに2度の四回転トゥループをいれるのを目標にしています。」

 

 Krall, who helped Patrick Chan gain a consistent quad and coached the Canadian to two world titles, put her expertise with the video training tool Dartfish -- as well as her patented blend of positivity and enthusiasm -- to work on Mahbanoozadeh.

 

パトリックチャン選手が安定した四回転を身に付けるのを助け、
彼を2度の世界選手権優勝に導いたクラールコーチは、
(積極性と熱意を併せ持つという彼女の持ち味でだけではなく)
ビデオトレーニング装置であるダートフィッシュの専門知識を用いて
マーバヌーザデー選手を指導しています。

 

 "Armin is [leaving] no stone unturned," Krall said. "This boy is going to get the 'wow' factor in. I told him, 'There is no greater time in your life to do something you love, and do it passionately.'

 

「アーミンはあらゆる方法を尽くすでしょう」とクラールコーチは言います。
「この子は驚かせる技を身に付けるでしょう。
私は彼に言ったの『あなたの人生において好きなことをやる、
それも情熱を傾けてやることができる時はそうたくさんあるものじゃないわ』とね。」

 

Mahbanoozadeh is making progress: He landed the quad toe in both his short program and free skate at the Vail Invitational in July.

 

マーバヌーザデー選手は前進しています。
彼は7月のベイル・インヴィテーショナルにおいて
ショートとフリーの両方でクアドを成功させました。

 

 "Vail is almost 9,000 feet in elevation, higher than [Colorado Springs]," he said. "We took out a lot of other jumps. The main goal there was to land the quad in the short and long, and to land all of the triple Axels. The quads had +1 GOEs (grades of execution) across the [judging] panel, so I was really happy."

 

ベイルは標高約9000フィートと[コロラドスプリングス]より高いんです」と彼は語る。
「多くの種類のジャンプを跳びました。
主な目標はショートとフリーでクアドを成功させることと
トリプルアクセルのすべてを成功させることでした。
クアドではすべてのジャッジから+1のGOEをもらえて本当にうれしかったです。"

 

 A classically trained pianist, Mahbanoozadeh chooses his music with care, and this season is no exception. His new free skate, choreographed with Catarina Lindgren, is set to music from the British science fiction TV series Dr. Who.

 

クラシックを習っていたピアニストであるマーバヌーザデー選手は
選曲にも気を使っていますが、今シーズンも例外ではありません。
カタリナ・リンドグレンが振付ける新しいフリーは
イギリスのSFテレビドラマDr.Whoからの音楽です。

 

 "I wanted a character piece this year," he said. "I talked with Catarina, and we wanted it to be kind of an epic but also have a mischievous aspect to it. I think Dr. Who fits the bill quite well.

 

「今年はcharacter piece(即興風のピアノ小曲)にしたかったんだ」と彼は言う。
「でもカタリナと話して、音楽には壮大な面だけでなく
お茶目な部分も欲しいなとおもって、、。
Dr.Whoはそんな希望にすごくよくあってると思うよ。」

 

 Mahbanoozadeh is keeping his "Kashmir" short from last season, with some modifications.

 

マーバヌーザデー選手はショートプログラムでは、
先シーズンの「カシミール」を手直しをして継続します。

 

 "The program is pretty much completely changed," he said. "We added the quad and realized the [placement of] triple Axel had to change. The footwork we pretty much started from scratch."

 

"プログラムはほとんど全く変わっています"と彼は言います。
 "クアドを追加したので
トリプルアクセルの位置を変更しなければならないことに気づきました。
ステップはほとんどのゼロからのスタートでしたね。"

 

 While Mahbanoozadeh hopes to lay down solid programs in Salt Lake City, he is mostly focused on one thing.

 

ソルトレイクシティで完成度の高いプログラムを見せたいと思っているマーバヌーザデー選手は、一つのことに最も集中しています。

 

 "I really want to make a statement with the quads again," he said. "I want everyone to see how consistent I've become. I know that's really important for the U.S., and I want to show I'm a viable candidate for worlds and Olympics."

 

「僕は改めてクワドを身に付けて、はっきりと言いたいんです」と彼は言います。
「僕は皆に、僕がどれくらい安定して跳べるようになったかその目で確かめてほしい。
それがUS(スケ連)にとって本当に重要なことはわかっているから。
そして僕は、
僕が世界選手権やオリンピックに出場するに足る候補であることを示したいんです。」

 

 "We're doing it for all of the right reasons this year," Krall said. "Who gets to go out do something they love day in and day out? I told Armin this is one of the best experiences for any human being to have. He's up and ramped, and I think this guy is going to surprise the world this year."

 

「私たちは今年すべて理にかなったことを行っています」
とクラールコーチは言います。
「誰が明けても暮れても好きなことができると思う?と私はアーミンに言ったの、
これは多くの人が持ちたいと願う最高の経験よ、、とね。
彼は立ち上がったわ。
私は今年、彼が世界を驚かせることになると思っていますよ。」



0 件のコメント:

コメントを投稿