こんにちは!

★遊びに来ていただいてありがとうございます♪★★アーミン・マーバヌーザデー選手の非公式応援ブログです!
アーミンさんは引退を発表されましたがしばらくはこのブログは保持します★
★コメント欄にメッセージいただけると嬉しいです!(承認制)★★当ブログからのお写真・動画の無断転載はご遠慮ください★



2012年9月18日火曜日

GOLDEN SKATEの記事より

GOLDEN SKATEのサイトに
インターナショナルクラシックの記事が出ていましたので
アーミンくんの部分だけ翻訳します。

記事全文はこちら→

【ショートについて】
Mahbanoozadeh hung onto the landing of a quadruple toe in his short program to Kashmir by Led Zeppelin, but then underrotated and fell on a triple Axel. The 2012 U.S. pewter medalist rebounded to land a triple Lutz-triple toe, and showed good spins and footwork to place third with 68.95 (37.54/32.41) points.
“I’m feeling good, happy that I stood up on a nice quad,” said the 21-year-old. “That will be my goal for the first couple of events. From here, I just have to keep working to improve my scores. Overall, I’m happy.”

マーバヌーザデー選手はレッドツェッペリンのカシミールでのショートプログラム、
4回転トゥループは成功させましたが
トリプルアクセルでは転倒しアンダーローテ判定となりました。
2012年全米選手権のピューターメダリストである彼は
3Lz-3Tを成功させて立て直し、質のいいスピンとステップで
68.95(TES37.54 PSC32.41)点を獲得し3位につけています。
「クアドをきれいに降りられて満足していますし嬉しいです。」と21歳の彼は言います。
「それ(クアド成功)を初戦ショート・フリーの目標にしていますから。
これからスコアを上げるために頑張らなくちゃいけないね。全体的には満足していますよ。」


【フリーについて】
  
Mahbanoozadeh fell on his opening quadruple toe attempt, but otherwise landed six triple jumps in the long. The only other flaws in his Dr. Who routine was a popped Lutz (in combination with a triple toe-double toe) and an underrotated triple toe (in combination with a triple jump). He otherwise earned positive GOEs for his level three footwork and spins, placing second with 149.11 (76.43/73.68) points. With a total score of 218.06 points, he rose from third to second overall.
The fall came a surprise for Mahbanoozadeh.
“I haven’t fallen on it all week,” he claimed. “As Christy (Krall) says, whether you land or fall, you have to put it behind you and that’s what I did today and had a good skate.”
“Getting the quad in the short was good,” added Mahbanoozadeh, who wants to have two quads in the long by nationals. “I came here to do that. I would have liked to do it in both programs, but the jump is there. I’m going to train it and get more mileage on the programs. I wasn’t skating until about three weeks ago because I sprained my ankle a little over a month ago. So I was proud of myself to get out here and skate the way I did.”


  マーバヌーザデー選手は冒頭の4Tでは転倒しましたが
そのほかではフリーで6つのトリプルジャンプを成功させました。
Dr.Whoを使ったプログラムでの小さなミスは
パンクしたルッツ(-3T-2Tのコンビネーション)と
アンダーローテ判定となった3T(トリプルとのコンビネーションジャンプ)だけでした。
そのほかではレベル3のステップとスピンで+のGOEを獲得し
149.11(TES 76.43 PCS 73.68)点でフリー2位、
合計得点218.06で最終的に3位から2位に順位を上げました。

転倒は驚きだったとマーバヌーザデー選手は言います。
「今週は全く転倒していなかったんです。」と彼はキッパリと言いました。
「クリスティ(クラールコーチ)は言うんだ。
クアドが成功しようが失敗しようが、それを引きずっちゃいけないって。
今日はそれができたことでいい滑りができたよ。」

「ショートでクアドを成功させられたことはよかったよ」
と全米ではフリーで2度の4回転を入れたいと考えているマーバヌーザデー選手は加えました。
     
「その(クアドを成功させる)ためにここに来たんだ。
両方のプログラムで成功させたかったんだけど、こういう結果だったね。
もっと練習してプログラムでの成功率を上げるつもりだよ。
1か月前に足首を捻挫をして3週間前まで練習ができなかったんだ。
     
だからこの大会に出られたこと、
そして出来うる限りのスケートができたことを自分自身誇りに思っているよ。」



さて、アーミンくん、今回の218.06はISU公認のパーソナルベストスコアとなりました!
これまでは2010年スケートアメリカでの211.17でした。
フリー後のキスクラで「パーソナルベストだ」って言っておられましたよ♪

また、今季のワールドなどへのミニマムスコア(最低TES)もクリアしました。
これで全米でいい結果を出せば世界選手権や4CCに派遣してもらえることになります!

今季ワクワクが続きますよ~~!!


     


     
   

0 件のコメント:

コメントを投稿